Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Definities

  1. Weschoon: de onderneming gevestigd te Amsterdam, KvK nr. 81129971.
  2. Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon die gebruik maakt van de Weschoon platform met de bedoeling om eventueel van een Dienst te profiteren.
  3. Platform: het boekingsplatform van de Dienst dat wordt beheerd door Weschoon, toegankelijk vanaf de Website, waarmee Diensten kunnen worden uitgevoerd.
  4. Service: de residentiële en commerciële service die wordt verleend door Weschoon aan een Klant in het kader van de schoonmaakdienst.
  5. Website: de website https://weschoon.nl en al zijn subdomeinen.
  6. Boeking: een bestelling voor een Dienst.
  7. Afspraak: een afspraak met de Klant voor schoonmaak.
  8. Partijen: Weschoon en Klant samen.

1. Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, opdrachten, overeenkomsten en leveringen van Diensten door of namens Weschoon.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden indien zij dit uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van derden uitdrukkelijk uit.

2. Mededeling

  1. Alle communicatie verloopt uitsluitend via e-mail of chat (schriftelijke communicatie). Op deze manier kunnen alle problemen die zich tussen partijen kunnen voordoen eenvoudig worden opgelost, omdat er altijd een bewijs van communicatie is. Wij streven ernaar om alle schriftelijke communicatie binnen 24 uur te beantwoorden.

3. prijzen

  1. Alle prijzen gehanteerd door Weschoon zijn in euro.
  2. Schoonmaakdiensten aan huis zijn exclusief BTW en overige kosten, zoals transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of overeengekomen. BTW voor een particuliere klant is 9%
  3. Commerciële schoonmaakdiensten zijn exclusief BTW en andere kosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of overeengekomen. Btw voor bedrijven bedraagt ​​21%
  4. De prijzen voor de Diensten staan ​​vermeld op de Website of in het aanbod van Weschoon.
  5. Het type dienst en informatie dat de Klant levert, bepaalt de totale prijs die de Klant voor een Dienst zal betalen.
  6. Indien blijkt dat de door de Klant verstrekte gegevens voor de Prijs onjuist zijn, Weschoon heeft het recht om de prijzen dienovereenkomstig aan te passen, ook nadat de Overeenkomst/Afspraak reeds tot stand is gekomen.

4. Boekingen

  1. Klant boekt een Service via de Website door het online schattingscalculatorsysteem in te vullen.
  2. Bij het online aanvragen van een offerte wordt de door de Klant opgegeven datum en tijd pas bevestigd nadat de Klant de boekingsbevestiging per e-mail ontvangt met de opgegeven datum en tijd beschikbaar voor de schoonmaakafspraak.
  3. Weschoon zal de goedgekeurde afspraakdatum en -tijd voor de Dienst aan de Klant meedelen.
  4. Zonder een boekingsbevestigingsmail van Weschoon, wordt de dienst beschouwd als 'Niet geboekt'.
  5. Alleen de datum en tijd vermeld in de e-mail 'reserveringsbevestiging' worden als geldig beschouwd voor een afspraak.

5. Betalingen en betalingstermijn

  1. De klant gaat akkoord met elektronische facturering door WeschoonFacturen worden in PDF of een ander geschikt formaat verzonden naar het e-mailadres van de Klant dat bij hem bekend is. Weschoon.
  2. Weschoon vereist dat de volledige betaling wordt gedaan voordat de service begint. Betalingen worden veilig online verwerkt via vertrouwde betaalmethoden of via bankoverschrijving, wat zorgt voor een naadloos en veilig transactieproces.
  3. Voor terugkerende diensten gaat de klant akkoord met: Weschoon machtiging voor automatische incasso.
  4. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dit betekent dat indien de Klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij van rechtswege in verzuim is, zonder dat Weschoon de Klant een aanmaning te sturen of hem in gebreke te stellen.
  5. If Weschoon Indien de Klant het verschuldigde bedrag niet kan innen en/of indien de Klant niet tijdig betaalt, is de Klant, naast het verschuldigde bedrag en de daarover verschenen rente, gehouden tot volledige vergoeding van de buitengerechtelijke kosten, zoals vastgesteld en berekend overeenkomstig het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  6. Weschoon Bij overgang naar een nieuwe rechtspersoon door verkoop van activa en/of een aandelentransactie blijft de machtiging tot automatische incasso onaangetast.

6. Gevolgen van te late betaling

  1. Indien de Klant niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, Weschoon is gerechtigd een rente van 6% per week in rekening te brengen voor niet-handelstransacties en een rente van 8% per week voor handelstransacties vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een week voor een hele week wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd en kan hij gehouden zijn tot betaling van eventuele schadevergoeding aan Weschoon.
  3. De incassokosten worden berekend op basis van de Vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de Klant zijn de vorderingen van Weschoon De vorderingen op de Klant zijn onmiddellijk opeisbaar.

7. Wijziging 

  1. De Klant heeft het recht om een ​​Dienst 5 dagen of langer voordat de Dienst plaatsvindt kosteloos te wijzigen.
  2. Indien een Servicewijziging minder dan 5 dagen maar ten minste 2 dagen voor de geplande afspraak wordt aangevraagd, dient de Klant een wijzigingsvergoeding te betalen die gelijk is aan 40% van het totale bedrag. Deze vergoeding dient uiterlijk 2 dagen voor de datum van de nieuwe afspraak te worden betaald.
  3. Wijzigingen in de service die op de dag van de afspraak of binnen 48 uur voor de geplande afspraak worden doorgevoerd, worden niet terugbetaald.

8. Annulering 

    1. De Klant heeft het recht om een ​​Dienst 5 dagen of langer voor aanvang van de Dienst te annuleren.
    2. Bij annulering 5 dagen of langer voordat de Dienst zal plaatsvinden, heeft de Klant recht op 100% restitutie binnen 3-10 werkdagen.
    3. Als een Service minder dan 5 dagen maar ten minste 2 dagen voor de geplande afspraak wordt geannuleerd, ontvangt de Klant binnen 60-3 werkdagen een restitutie van 10% van het totale geoffreerde bedrag. De resterende 40% wordt ingehouden als annuleringskosten door Weschoon.
    4. Een gedeeltelijke restitutie van 60% is ook van toepassing op last-minuteboekingen waarbij de Klant een service binnen 5 dagen voor de afspraak plant, maar deze ten minste 2 dagen voor de geplande datum annuleert.
    5. Annuleringen die binnen 2 dagen (48 uur) voor de geplande afspraak worden gedaan, worden niet terugbetaald.
    6. Indien de Weschoon Indien het schoonmaakteam op de schoonmaaklocatie arriveert, maar door de Klant wordt verzocht te vertrekken zonder de dienst uit te voeren, wordt de afspraak als geannuleerd beschouwd door de Klant en is deze niet restitueerbaar.
    7. Indien de Weschoon team niet in staat is om de schoonmaaklocatie te bereiken op het geplande tijdstip van de afspraak, is een maximale vertraging van 45 minuten toegestaan. Na deze periode wordt de afspraak als geannuleerd beschouwd en is deze niet restitueerbaar.

9. Uitvoering van de Dienst

  1. Weschoon is niet verplicht om voorafgaand aan de uitvoering van de dienstverlening een ‘afspraakherinnering’ aan de Klant te sturen.
  2. Weschoon heeft het recht om de service op de dag van de afspraak te weigeren, mits de Klant het verkeerde type schoonmaak heeft gekozen of onjuiste informatie in de offerte heeft ingevuld. In een dergelijke situatie is de Klant aansprakelijk voor het betalen van 40% van de totale offerte als compensatie aan Weschoon.
  3. Weschoon voert de Dienst uit naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap.
  4. Weschoon heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) door derden te laten verrichten.
  5. De uitvoering van de Dienst vindt plaats in onderling overleg van de afsprakenplanning.
  6. Aan het einde van een dienst, Weschoon kan de Klant een uitnodiging sturen om de ontvangen Dienst te beoordelen.

10. Overmacht

  1. In geval van overmacht, waaronder in ieder geval wordt verstaan ​​storingen in de internet- of telecommunicatie-infrastructuur, (D)DoS-aanvallen, binnenlandse onlusten, mobilisatie, oorlog, stremming in het transport, staking, uitsluiting, bedrijfsstoornissen, stagnatie in toelevering, brand, overstroming, in- en uitvoerbelemmeringen en in het geval dat Weschoon niet in staat is haar Diensten te leveren, ongeacht de reden, waardoor nakoming van de Overeenkomst in redelijkheid niet van haar kan worden verwacht. Weschoon.
  2. De uitvoering van de Overeenkomst wordt opgeschort door Weschoon, zonder enige verplichting tot schadevergoeding.
  3. Indien een overmachtsituatie langer dan negentig (90) dagen duurt, heeft iedere partij het recht de Overeenkomst schriftelijk te beëindigen. In dat geval wordt het reeds gepresteerde op grond van de Overeenkomst naar evenredigheid afgerekend, zonder dat partijen elkaar iets verschuldigd zijn voor zover dit voortvloeit uit de overmachtsituatie.

11. Betrokkenheid van de klant

  1. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de schoonmaakafspraak na te komen, zodat Weschoon tijdig met de uitvoering van de Dienst kan beginnen.
  2. Indien de Klant er niet voor heeft gezorgd dat Weschoon Indien Opdrachtgever niet tijdig met de uitvoering van de Dienst kan beginnen of de uitvoering van de Dienst niet kan voltooien, worden de daaruit voortvloeiende extra kosten aan Opdrachtgever in rekening gebracht.
  3. De Klant verbindt zich er uitdrukkelijk toe om geen contact op te nemen met Weschoon schoonmaakpersoneel na voltooiing van een dienst, zodat zij diensten buiten de Weschoon platform.
  4. Indien de Klant contact opneemt Weschoon schoonmaakpersoneel voor werkzaamheden buiten de Weschoon platform, is de Klant een vergoeding van € 2 verschuldigd aan Weschoon als compensatie voor verstoring van de Dienst.

12. klachten

  1. Weschoon heeft het recht om altijd foto's te maken voor en na de schoonmaakwerkzaamheden.
  2. De klant moet de door hem geleverde schoonmaak controleren Weschoon personeel voordat het personeel het pand verlaat.
  3. Indien de geleverde schoonmaakdiensten niet voldoen aan hetgeen de Klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dient de Klant dit aan de Opdrachtgever te melden. Weschoon Wij informeren u hierover zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 24 uur.
  4. De Klant dient een gedetailleerde omschrijving van de tekortkomingen te geven, zodat Weschoon adequaat kunnen reageren.
  5. De Klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. Weschoon zal de schoonmaak controleren aan de hand van de foto's die voor en na zijn gemaakt. Als er tekortkomingen worden geconstateerd, wordt de schoonmaak kosteloos opnieuw uitgevoerd.

13. Vergoeding

  1. De partijen komen overeen de tegenpartij te vrijwaren en schadeloos te stellen voor alle aansprakelijkheid of schade zonder beperking.

14. Wijzigingen in de algemene voorwaarden

  1. Weschoon is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen op elk moment worden aangebracht.
  3. Belangrijke inhoudelijke wijzigingen worden besproken door Weschoon zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Klanten hebben het recht om bij een substantiële wijziging van de algemene voorwaarden een Dienst op te zeggen tot de datum van inwerkingtreding. Gebruik van het Platform/Dienst na de datum van inwerkingtreding houdt aanvaarding van de gewijzigde of aangevulde voorwaarden in.

15. Website-informatie en aansprakelijkheid

  1. Weschoon streeft ernaar om ervoor te zorgen dat de informatie op haar website accuraat en up-to-date is. Wij garanderen echter niet dat alle details, inclusief prijzen, servicebeschrijvingen en beleid, altijd actueel of vrij van fouten zijn.
  2. Weschoon is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen die voortvloeien uit verouderde of onjuiste informatie op de website. Klanten kunnen geen rechten ontlenen aan de inhoud van de website en Weschoon behoudt zich het recht voor om de inhoud van de website op elk gewenst moment en zonder voorafgaande kennisgeving te updaten, te wijzigen of te verwijderen.

16. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Weschoon is bij uitsluiting bevoegd kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
  2. De algemene voorwaarden gelden vanaf 01 juli 2021 tot nader order.

Wilt u een exemplaar? Download dan het pdf-bestand

Rating
Scroll naar boven